İran, ABD'NİN Açıklamalarının Ardından İsviçre Büyükelçisini Çağırdı

ABD’nin İran’daki eylemlere ilişkin açıklamasının ardından İran Dışişleri Bakanlığı İsviçre elçisini bakanlığa çağırdı.

İran'da devam eden protestolara ilişkin açıklama yapan ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo, “İran halkı, hükümeti temel insan haklarına saygı duymaya başladığı zaman devrimci duruşunu ve bölgedeki istikrarsızlaştırıcı faaliyetlerini bırakıp daha basit bir ulus gibi davrandığında daha iyi bir geleceğin tadını çıkaracaklar. Seçmek rejime kalmış” ifadelerini kullanmıştı.

ABD'nin bu açıklamasının ardından İran Dışişleri Bakanlığı, ABD'nin İran'ın içişlerine müdahale ettiğini ifade ederek İsviçre'nin Tahran Büyükelçisini çağırdı. Bakanlık açıklamasında, “İsviçre Büyükelçisi Marcus Linter, ABD'nin İran'ın içişlerine müdahalesini protesto etmek için ABD'nin çıkarlarının temsilcisi olarak çağrıldı” ifadelerine yer verildi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Dünya Haberleri

İran'dan 'Füze' Açıklaması
ABD Senatosu'nda Eski Askerden "Kimse İsrail İçin Savaşmak İstemiyor" Protestosu
Hamaney'in yerine atanan isim belli oldu
İran'da Hamaney'in ölümünün ardından yüz binler sokakta
Pakistan'da ABD Büyükelçiliği önünde protesto: 8 ölü