Adıyaman’da Deprem Şehitliği Anıtı İçin İlk Adım Atıldı

Adıyaman Belediye Başkanı Abdurrahman Tutdere'nin seçim vaatlerinden biri olan deprem şehitliği anıtı projesi için çalışmalar başladı.

Adıyaman Belediye Başkanı Abdurrahman Tutdere'nin seçim vaatlerinden biri olan deprem şehitliği anıtı projesi için çalışmalar başladı.

Adıyaman Belediye Başkanı Abdurrahman Tutdere, 31 Mart seçimleri öncesinde, kentte 6 Şubat depremlerinde yaşamlarını yitirenlerin hatırasını yaşatmak için bir deprem anıtı yapılacağına dair söz vermişti. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu da Ağustos ayında Adıyaman'da gerçekleştirilen TBB toplantısında söz konusu anıt için destek sözü vermişti. Ocak ayında yapılan meclis toplantısında, İBB ile protokol yapma kararı alınması üzerine deprem şehitliği anıtının çalışmaları başlatıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanı Recep Korkut, deprem şehitliği anıtının yapılacağı alanları belirlemek ve tasarım sürecini başlatmak üzere Adıyaman'a geldi. Heyet, Başkan Abdurrahman Tutdere ile birlikte şehitlik alanında incelemelerde bulundu ve proje detaylarını değerlendirdi.

Adıyaman'da 6 Şubat depremlerinde hayatını kaybedenlerin aziz hatırasını yaşatacak olan deprem şehitliği anıtı, manevi değeri yüksek bir proje olarak şehrin hafızasında yer edecek. Mezar taşları, yürüyüş yolları, istinat duvarları ve yeşil alanlarıyla planlanan proje, depremin acılarını unutturmadan, şehitlerin hatırasını canlı tutmayı amaçlıyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

ADIYAMAN Haberleri

Ayağını Hububat Elevatörüne Kaptıran Kişi Yaralandı
Yangında 5 Kişi Dumandan Etkilendi
Başkan Fırat, İki Aracı Şahsi Bütçesi İle Alarak Belediyeye Hibe Etti
Dünya Şampiyonu Berfin Polat Coşkuyla Karşılandı
Adıyaman Belediyesi’nden İmamağa Mahallesi’ne Taziye Evi